Sunday, December 9, 2007

انا ستوتة انا بيوتة

مساء الخير
وحشتونى موت عارفة اتاخرت عليكوا بس انا كدة دايما فى اخر شهر قبل الامتحانات بمتنع عن النت تماما
بس اعمل اية بقى وحشتونى قلت اجى ارغى معاكوا شوية

وانا بقلب فى المدونات الى زارتنى الفترة الى فاتت لقيت مدونة لزيزة جدا اسمها اجدع بنوتة
وكاتبة بوست عن الاعلانات المدهششششة الى بنشوفها اليومين دول
انا كنت فعلا ناوية اتكلم عن الحوار دة بس هى سبقتنى
فعلا الاعلانات بقت مستفزة جدا وتحس ان هما بيقلولك انت حمار بالعقل
قال ماما السوبر قال
بس انا بقى على عكس اجدع بنوتة
مستفزنيش ماما السوبر الى هتخلى الشمس تنور
ولبتون الى بشفتة منو هيحلوا مشكلة الشرق الاوسط ويقضوا على البطالة ويجوزوا الشباب
ولا بانتين ضد القشرة الى هيخلى كل المزز يشتغلو فى التلفزيون
ولا فير اند لفلى الى هيخليلك مستقبلك منور زى وشك بالظبط
على قد ما استفزنى الاعلانات المصرية الهاااااايلة اللى انتاجها لا يتعدى الجنية ونص.
تقريبا بيعملوا الاعلانات بنفس ميزانية العيش المدعم
يعنى المفروض ان انا لما الاقى واحدة طالعة تقول انا ستوتة انا بيوتة انا ست البيت وصغنطوطة اطلع اجرى واشترى مكنسة عشان ابقى ستوتة انا كمان اشمعنى هى
ولا الخافض الى بيوفر فى الغسلة 10 مرات
ياخى انشاللة عنك ما وفرت. ملعون ابو القرش الى ما يدلع صاحبة
دة منظر اعلان يرضى ربنا
دة انا كرهت الغسيل بسببة
واللة العظيم انضف اعلانات فى التلفزيون هى اعلانات موبينيل و ميلودى يتحدى الملل
نفسى الواد التخين دة يمسك بتوع الاعلانات دول يفرتكهم واحد واحد مزمزة كدة
ولا انتوا رايكوا اي
ة

4 comments:

بنت الصالحين said...

الحمد لله اول تعليق

بصى ياستى
الحمد لله رميت التلفزيون بالجزمه
والله انا قلت بلاش افلام ماهو اصلا كله زباله زباله من كل انواحى
قلت نشوف مسلسلات (الكلام ده من خمس سنين كده)لقيتها اذبل من الزباله مابقاش فيه حاجه عدلد وادميه ومحترمه تتفرجى عليها
قلت نقتصر على الاعلانات
لقيت الاعلانات برده بقت زباله
من كل النواحى مش ادميه مش بتراعى المشاعر مش محترمه قذره فى الملابس وخلافو
بقت كل الاعلانات موديلز
طيب تعرفى انا خريجه تجارة انجليزى اداره اعمال
وخدت ماده الاعلاناتوالتسويق
وكنت بشوف الاعلانات وطريقه عمل الاعلان
ماكانوش بيعتمدوا على البنات خالص ولا اللبس المعفن اللى بيلبسوه ولا كل الطرق اللى لاترقى لمستوى انسان محترم

على باب الله said...

ههههههه بوست لذيذ قوي

و فعلاً المفروض سوبر ميلودي ده يمسكهم يعجنهم

و بالذات العالم بتوع ( الجوهرة ) و

تسوق عبر التليفويون دول

و يمسك الست المستفزة اللي بتعمل التعليق بصوتها

فعلاً الإعلانات مستفزة لأقصي درجة

---

خالص تحياتي

۩۝۩ Dr. Flavio ۩۝۩ said...

عود حميد يا لميس

ايه الغيبه الطويله دي...من زمن مش قرينالك

علي فكره انا كنت شفت موضوع الاعلانات في مدونة أجدع بنوته .. طريقة عرضها ساخره وحلوه وانتي هنا ركزتي علي نقاط كويسه

المهم امتحانات ايه اللي دلوقتي دي..؟؟
أتمني تكوني بتعملي كويس في المذاكره

سلااااااااام

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

بصراحه إعلام مصر كله زفت

أفلام .. مسلسلات
زفت

معلش اصل انا بجد متغاظ جدااااااااا

بوست جميل

بس إيه المدونات الكتيره دي

كلهم حلوين

:)
تحياتي